Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Η ΚΕΔΑΜ παρουσιάζει την παράσταση «Καραϊσκάκενα, o Θρύλος» της Σοφίας Καψούρου στην Πυραμίδα Ελληνικού, την Κυριακή 26 Ιουνίου

  Άργος, 21-6-2022                                                                                       Στην   Πυραμίδα Ελληνικού, την Κυ...

 Άργος, 21-6-2022                                                                                   

Στην   Πυραμίδα Ελληνικού, την Κυριακή 26 Ιουνίου 2022 και ώρα 9:00 μ.μ., η ΚΕΔΑΜ παρουσιάζει την παράσταση  «Καραϊσκάκενα, o Θρύλος» της  Σοφίας Καψούρου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά με τη Σοφία Καψούρου στον ρόλο της Ζωής Διαμάντως Διμισκή, μητέρας του  Γεώργιου Καραϊσκάκη.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 60' (χωρίς διάλειμμα)

Είσοδος ελεύθερη.

    Το έργο ξεκινάει με την απόλυτη ανατροπή: Η Καραϊσκάκενα η Καλόγρια, στο κελί της, παρακολουθεί έναν ποδοσφαιρικό αγώνα ανάμεσα στον Ολυμπιακό και τη Φενέρμπαχτσε. Ένθερμη οπαδός του Ολυμπιακού, της ομάδας που έδρα της είναι το στάδιο που φέρει το όνομα του Γιου της, του σπουδαίου αρχιστράτηγου της Επανάστασης, άριστη γνώστρια της ιστορίας της ομάδας, αιώνια θαυμάστρια του αείμνηστου Θανάση Μπέμπη και της ντρίμπλας του, αφηγείται τη ζωή της, τις δυσκολίες που συνάντησε για να αναθρέψει τον μικρό Γιώργη και ξαναζεί τη γέννηση του Γιου της αλλά και τον θάνατό του. Ο αγώνας τελειώνει με τους Έλληνες νικητές. Ο Ολυμπιακός βάζει γκολ. Ο αθλητισμός είναι ο μεγάλος νικητής.

    Η Μάνα Καλόγρια. Η Μάνα Φίλαθλος. Η Μάνα Γυναίκα.

    Η Μάνα που δεν έγινε ποτέ σύζυγος. «Μ’ όποιον θέλω τον έκανα. Με τον Θεό τον έκανα», απαντάει περήφανη στην Ιστορία. Η Καραϊσκάκενα κάθε Κυριακή πάει στο Φάληρο, στο Γήπεδο Καραϊσκάκη να μυρίσει το γρασίδι, να μυρίσει το παιδί της. Να τιμήσει τον γιο της. Τον Γιώργη της. Τον Αϊ-Γιώργη των Ελλήνων.

       «Καραϊσκάκενα, Ο Θρύλος»

   Αρκούν έντεκα για έναν Θρύλο; Και ποιοι είναι αυτοί; Και σε ποια εποχή ανήκουν;

Ό,τι είναι αθώο μία φορά, είναι για πάντα. Η Καραϊσκάκενα συνθέτει την ιδανική ενδεκάδα: «Θανάσης Μπέμπης, Ηλίας Υφαντής, Ηλίας Ρωσίδης, Γιώργος Σιδέρης, Γιώργος Δαρίβας, Ανδρέας Μουράτης, Μπάμπης Κοτρίδης, Μπάμπης Δρόσος, Μίμης Στεφανάκος, Νίκος Γιούτσος –Έμπαινε Γιούτσο!!– και στο τέρμα Παναγιώτης Κελεσίδης. Αυτοί είναι οι άντρες σου, Γιώργη μου. Αυτοί είναι οι άντρες του Καραϊσκάκη. ‘Θ ρ ύ λ ο ς!’».

    Λόγος «έφιππος» όπως η εικόνα του Καραϊσκάκη. Γλώσσα εξομολογητική, παραστατική, ποιητική, με ακαριαίες και ακραίες εναλλαγές χιούμορ και συγκίνησης. Σκηνοθεσία ανθρωποκεντρική, αντισυμβατική, με ευαισθησία, σκηνική ειλικρίνεια, αμεσότητα. Μουσική πρωτότυπη, εξωκοσμική, με αναφορά στους βυζαντινούς ψαλμούς και σύγχρονο μυστικιστικό ήχο. Σκηνικά εμπνευσμένα από τον εσωστρεφή μοναστηριακό βίο. Ενδυματολογικός κώδικας με συμβολικές άχρονες λεπτομέρειες. 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Συγγραφέας: Σοφία Καψούρου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Μάνος Αντωνιάδης

Σκηνικό / Κοστούμι: Γιώργος Λιντζέρης

Κατασκευή Σκηνικού: Κώστας Μπακάλης

Αγιογραφίες: Κική Μαυρίδου

Κατασκευή κοστουμιού: Παναγιώτα Τσομπανάκη (Ατελιέ Τσομπανάκη)

Σχεδιασμός φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας

Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Trailer / Κινηματογράφηση: ORKI Productions

Πρόγραμμα παράστασης: Εκδόσεις  Αιγόκερως

Επικοινωνία / Προώθηση παράστασης: Χρύσα Ματσαγκάνη

Βοηθοί σκηνοθέτες: Ελένη Μαζνώκη, Χρήστος Παναγιώτου, Κατερίνα Πουλέα, Όλγα Σούρσου, Δημήτρης Τζούκας, Λάμπρος Τζώρας

Παραγωγή: Team Vault AMKE 

Στον ρόλο της Ζωής Διαμάντως Διμισκή η Σοφία Καψούρου  

ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ – ΚΡΙΤΙΚΕΣ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ)

·         «Ύμνος στη γυναίκα και την ελευθερία της. Πρόκειται για Αριστούργημα».

Κώστας Τραχανάς, Περιοδικό Fractal

  • «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΕΝΑ, Ο ΘΡΥΛΟΣ», ένα δυνατό θεατρικό προϊόν με παραστατικότητα, πάθος, τόλμη που αποζημιώνει τον θεατή, τόσο για τη σύλληψη της ευφάνταστης ιδέας όσο και για την άρτια υλοποίησή της.

Ντίνα Καρρά, Only Theater

  • «Η Καψούρου κάνει ένα άλμα στο χρόνο, φέρνει την ηρωίδα στο σήμερα και παίζοντας με τη σκηνική συνθήκη τη θέλει θεατή ενός ποδοσφαιρικού αγώνα μεταξύ του Ολυμπιακού (ή "Θρύλου") και της τουρκικής Φενερμπαχτσέ, στο στάδιο που τώρα έχει το όνομα του γιου της.

           Χωρίς, όμως, να υπογράφει μια παρωδία ή σάτιρα, η συγγραφέας παραδίδει ένα

          σαρωτικό, ορμητικό, γήινο κείμενο, δίνοντας φωνή στην "Καλογριά", τη μάνα του

          ήρωα της Επανάστασης, και τη μετατρέπει σε αρχετυπική φιγούρα.

Τώνια Καράογλου, Αθηνόραμα

  • …Καψούρου και Καρατζιάς, η πρώτη με ένα άκρως φεμινιστικού, αντιπολεμικού χαρακτήρα κείμενο, μα και την δυναμική της ερμηνεία και ο δεύτερος με την σύγχρονη σκηνοθεσία του, δίνοντας στην εποχή αυτή τον χαρακτήρα, το ενδιαφέρον και τη γοητεία που της αναλογεί. 

Αθηνά Κακλαμάνη, Θέατρο.gr

  • Μια παράσταση πραγματικά που κλέβει τις εντυπώσεις από κάθε άποψη. …. Ένα αντιπολεμικό έργο σε καιρό πολέμου. Ένα έργο ύμνος στη γυναίκα και την ελευθερία της. Μια παράσταση που την προτείνω ανεπιφύλακτα!».

Γιώργος Λιναρίτης, ArtMagazino

  • «...H συγγραφέας του έργου και ερμηνεύτρια του μονολόγου η Σοφία Καψούρου είχε μια απίστευτη έμπνευση.   Μπράβο της…
Ιάσων Τριανταφυλλίδης, youfly.com