Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών για την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού άξονα της Πελοποννήσου Πατρών - Πύργου - Καλαμάτας – Τριπόλεως - Ναυπλίου - Κορίνθου

 Σήμερα, Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2022, πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών η πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής για την ανάτ...

 Σήμερα, Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2022, πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών η πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, στην οποία συμμετείχα, μαζί με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Παναγιώτης Ε. Νίκας και ο  Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Spyros Pateras.

Στη συνάντηση υπήρξε αναλυτική συζήτηση επί όλων των θεμάτων που αφορούν στην επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού άξονα της Πελοποννήσου και ελήφθησαν οι ακόλουθες αποφάσεις:

1. Να πραγματοποιηθούν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επαναλειτουργία του υπάρχοντος δικτύου Πατρών - Πύργου - Καλαμάτας – Τριπόλεως - Ναυπλίου - Κορίνθου και συγκεκριμένα

2. Να αντιμετωπισθεί το υπάρχον έργο ως ενιαίο με σχεδιασμό ανάταξης της ως άνω σιδηροδρομικής γραμμής, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις επιμέρους παραμέτρους ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού, όπως κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία, σταθμούς μετεπιβίβασης, τροχαίο υλικό, διασύνδεση με άλλα μέσα μεταφορών, κλπ.

3. Επιπλέον αποφασίσθηκε να ενταχθεί στον προγραμματισμό η αναβάθμιση του Μηχανοστασίου της Τριπόλεως ως κεντρική μονάδα συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού του δικτύου.

4. Προς επίτευξη των παραπάνω στόχων αποφασίσθηκε η υλοποίηση Μελέτης Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του ενιαίου έργου από τον ΟΣΕ, η οποία θα λάβει υπόψη τις τις επιμέρους μελέτες Βιωσιμότητας των αξόνων Κορίνθου - Άργους - Ναυπλίου και Κάτω Αχαγιά - Πύργου, έργων που βρίσκονται ήδη σε τροχιά δημοπράτησης.

5. Τέλος, αποφασίσθηκε ότι σκοπός του συνολικού σιδηροδρομικού έργου της Πελοποννήσου θα είναι ο προαστιακός, τουριστικός και εμπορευματικός χαρακτήρας με βασική μέριμνα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα μεγάλα αστικά έργα και στις ΒΙ.ΠΕ. 

6. Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στη συντήρηση και προστασία του δικτύου, ώστε να διασφαλιστεί η μακροχρόνια βιωσιμότητά του προς όφελος των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών.

Γιάννης Ξιφαράς

Γενικός Γραμματέας Μεταφορών