Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Βαριές καμπάνες για μη έκδοση στοιχείων Πρόστιμα από 50% έως 200% επί του φόρου που θα προέκυπτε προβλέπονται για τους παραβάτες

  Από την έντυπη έκδοση Του Γιώργου Κούρου g.kouros@naftemporiki.gr Η μη έκδοση φορολογικού στοιχείου ή η έκδοση ή η λήψη ανακριβούς στοιχεί...

 

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Κούρου
g.kouros@naftemporiki.gr

Η μη έκδοση φορολογικού στοιχείου ή η έκδοση ή η λήψη ανακριβούς στοιχείου για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ τιμωρείται με πρόστιμο 50% επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο ή επί της διαφοράς αντίστοιχα.

Κάθε πρόσωπο με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως υπογραμμίζεται και σε σχετική απόφαση (υπ’ αριθμ. 1462/20.9.2022) της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), υποχρεούται να τηρεί αξιόπιστο λογιστικό σύστημα και κατάλληλα λογιστικά αρχεία, σύμφωνα με τα λογιστικά πρότυπα που προβλέπονται στην ελληνική νομοθεσία, για τη σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων και άλλων πληροφοριών, σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.

Θα πρέπει δε να αναφερθεί ότι το λογιστικό σύστημα και τα λογιστικά αρχεία εξετάζονται ως ενιαίο σύνολο και όχι αποσπασματικά τα επιμέρους συστατικά τους, σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία και την καταλληλότητά τους.

Στο πλαίσιο, πάντως, αυτό κάθε οντότητα που πωλεί αγαθά ή υπηρεσίες σε ιδιώτες καταναλωτές έχει την ευθύνη να διασφαλίζει ότι εκδίδεται στοιχείο λιανικής πώλησης ή εναλλακτικά τιμολόγιο για κάθε σχετική πώληση.

Εναλλακτικά, η οντότητα μπορεί με προηγούμενη συμφωνία να διασφαλίσει την έκδοση παραστατικού από τρίτο πρόσωπο εξ ονόματος και για λογαριασμό της. Η συμφωνία για έκδοση παραστατικού πώλησης από τρίτο πρόσωπο δεν απαλλάσσει την οντότητα από τη νόμιμη υποχρέωση να διασφαλίσει ότι θα εκδοθεί σχετικό παραστατικό, καθώς και από κάθε σχετική ευθύνη, σύμφωνα με αυτόν τον νόμο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης (αποδείξεων λιανικής ή τιμολογίων) γίνεται με τη χρήση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, ενώ με βάση την ισχύουσα νομοθεσία επιτρέπεται η έκδοση απλοποιημένου τιμολογίου όταν το ποσό του τιμολογίου δεν υπερβαίνει το ποσό των 100 ευρώ.

Το απλοποιημένο, μάλιστα, τιμολόγιο φέρει υποχρεωτικά τις ακόλουθες ενδείξεις:
α) την ημερομηνία έκδοσης του τιμολογίου,
β) τον προσδιορισμό της οντότητας που πωλεί τα αγαθά ή τις υπηρεσίες,
γ) τον προσδιορισμό των αγαθών ή των υπηρεσιών που προσφέρονται,
δ) το ποσό του ΦΠΑ που οφείλεται ή τις απαιτούμενες πληροφορίες για τον υπολογισμό του.

Κλιμάκωση κυρώσεων

Από την άλλη πλευρά, με πρόστιμο από 500 ευρώ, ανά φορολογικό έλεγχο, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και 1.000 ευρώ αν ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος κινδυνεύουν οι υπόχρεοι που δεν εκδίδουν λογιστικά αρχεία ή λαμβάνουν λογιστικά αρχεία (παραστατικά) για πράξεις που δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ.

Σε κάθε περίπτωση το εν λόγω πρόστιμο δεν μπορεί να είναι κατώτερο, αθροιστικά ανά φορολογικό έλεγχο, των 250 ευρώ, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και των 500 ευρώ σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.

Εάν ωστόσο στο πλαίσιο μεταγενέστερου ελέγχου, υπάρξει διαπίστωση εκ νέου διάπραξης της ίδιας παράβασης, εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης, επιβάλλεται πρόστιμο 100% επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα, το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο, αθροιστικά ανά φορολογικό έλεγχο, των 500 ευρώ σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και των 1.000 ευρώ σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.

Για κάθε επόμενη ίδια παράβαση, στο πλαίσιο μεταγενέστερου ελέγχου, εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης, επιβάλλεται πρόστιμο 200% επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα, το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο, αθροιστικά ανά φορολογικό έλεγχο, των 1.000 ευρώ σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και των 2.000 ευρώ σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.

http://www.naftemporiki.gr/