Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου για το σχολικό έτος 2022-23

  Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου για το σχολικό έτος 2022-23: Α. «Ένα παραμύθι που οδηγεί τα παιδιά...

 Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου για το σχολικό έτος 2022-23:

Α. «Ένα παραμύθι που οδηγεί τα παιδιά από το σωπαίνω… στο μιλάω και εμπιστεύομαι αυτό που νιώθω»

Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιείται ημέρα Πέμπτη και ώρα 10:00 – 11:30)

Σκοπός του προγράμματος: Τα παραμύθια έχουν σκοπό την ανάπτυξη της φαντασίας. Μιλάνε με εικόνες και βοηθάνε τα παιδιά να ελευθερώσουν την φαντασία τους και να ταξιδέψουν εκεί που δεν υπάρχει σωστό και λάθος, αλλά όλα είναι δυνατόν να συμβούν και να έχουν λύση. Αυτή η απελευθέρωση τα βοηθάει να αφεθούν, και αυτή η αίσθηση αναπτύσσει την δημιουργική φαντασία που είναι ένα σημαντικό εργαλείο για να βρίσκουν λύσεις στη ζωή τους και να γίνονται δημιουργικοί.

Με το “Μια φορά και έναν καιρό”,  τα παιδιά μπαίνουν στον μαγικό κόσμο του παραμυθιού, περνάνε από διαδρομές άγνωστες, και καμιά φορά τρομακτικές, όμως πάντα βρίσκεται η λύση, κερδίζουν τον σκοπό τους, και με το “Ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα”, επιστρέφουν νικητές στο εδώ και τώρα.

Δράση: Αξιοποιώντας την ιστορία του παραμυθιού τα παιδιά θα συμμετέχουν σε ομαδικές δράσεις για την εξάσκηση της έκφρασης.

Εκπονήθηκε και υλοποιείται από τις Παραμυθούδες του Ναυπλίου (Ερασμία Ηλιοπούλου, Φωτεινή Βασιλείου, Σοφία Ασλανίδου) 

Β. «Μυθολογικές αφηγήσεις»

Νηπιαγωγείο, Δημοτικό (πραγματοποιούνται ημέρα Τρίτη και ώρα 10:00 – 11:30)

Η Ελληνική Μυθολογία, ένας κόσμος απέραντος, γεμάτος από πλάσματα του ονείρου άλλοτε τρομακτικά κι άλλοτε  θεσπέσια, όπου η μία ιστορία μπλέκεται με την άλλη, οι Ήρωες, οι άνθρωποι  και Θεοί βρίσκονται άλλοτε μαζί και άλλοτε αντίπαλοι.      

Ιστορίες γεμάτες φαντασία που έφτιαξαν οι αρχαίοι παππούδες μας. Τα παιδιά μέσα από την ασφάλεια της παραμυθένιας αφήγησης συμπάσχουν, ταυτίζονται με τους ήρωες και αποκτούν σπουδαία πρότυπα για την εξέλιξή τους.

 Οι αφηγήσεις  εμπλουτίζονται με βιωματικές δράσεις, κατασκευές και ζωγραφική.

  1. «Οδυσσέας – Το ταξίδι προς την Ιθάκη»

Θεοί, λαοί εχθρικοί, πλάσματα τρομακτικά ή ελκυστικά, γιγάντια κύματα προσπαθούν να εμποδίσουν τον πολυμήχανο Οδυσσέα να φτάσει στην Ιθάκη. Μα εκείνος με όπλο την αγάπη για την πατρίδα του, ξεπερνά εμπόδια και πειρασμούς.

Σκοπός του προγράμματος: Τα παιδιά μέσα από τις βιωματικές δράσεις που ακολουθούν προσπαθούν να ανακαλύψουν τους πειρασμούς και τους φόβους που μπαίνουν εμπόδιο στο δικό τους ταξίδι στη ζωή.

  1. «Προμηθέας δεσμώτης»

Ο Τιτάνας Προμηθέας βλέποντας το γένος των ανθρώπων να υποφέρει και τους θεούς να αδιαφορούν, θυμώνει. Εναντιώνεται στο Δία, κλέβει τη φωτιά και τη δίνει στους ανθρώπους. Η Τιμωρία του Δία είναι σκληρή.

Σκοπός του προγράμματος: Η φωτιά άλλαξε τη ζωή των ανθρώπων και έφερε τον πολιτισμό. Τα παιδιά αναζητούν στο σήμερα τεχνολογικές ανακαλύψεις που οφείλονται στην φωτιά και τις παρουσιάζουν με αυτοσχεδιασμούς.

Εκπονήθηκε και υλοποιείται από την κ. Μαρία Μπακάλη, Παραμυθού – Νηπιαγωγό, μέλος της ομάδας Παραμυθοπερπατητές 

Γ. «Ιστορικά Μυθοπερπατήματα στις Ανεμόσκαλες του Ναυπλίου Παρέα με την Καλλιόπη Παπαλεξοπούλου και την Ψωροκώσταινα»

Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται ημέρα Πέμπτη και ώρα 10:00 – 11:30)

Τι συμβαίνει όταν στα στενοσόκακα του Παλιάς πόλης του Ναυπλίου, η περπατησιά μας σμίγει με μύθους και ιστορίες του χθες?
Πως είναι όταν ήχοι, μυρωδιές, και μικρά μυστικά γίνονται πρώτη ύλη, ζυμάρι που πλάθει… Ιστορίες, που μας συστήνει μ΄ ένα ξεχωριστό τρόπο ο Συνοδός μας στην διάρκεια της τοπιο–διαδρομής!

Στόχος του προγράμματος: Να περπατήσουμε τα στενά του Παλιού Ναυπλίου, και ν’ αφουγκραστούμε τα βήματα και τις Ιστορίες ανθρώπων που έζησαν σε τούτο τον τόπο και να γνωρίσουμε την Ιστορία της Καλλιόπης Παπαλεξοπούλου και της Ψωροκώσταινας.

Σημαντικά σημεία Τοπιοδιαδρομής

Έναρξη: Πύλη της ξηράς – Καθολική Εκκλησία – Αγία Σοφία – Φυλακές Λεονάρδου, – Βουλευτικό.

Εκπονήθηκε και υλοποιείται από την κ. Μαρία Μπακάλη και τον κ. Ανδρέα Μανούχο της ομάδας Παραμυθοπερπατητές 

Δ. Άνθρωπος και περιβάλλον

Κάθε πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : Συνοπτική επιστημονική γνώση για τις έννοιες που πραγματεύεται το πρόγραμμα, σε συνάρτηση με το ηλικιακό και γνωστικό αντικείμενο του ακροατηρίου.
  • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΥΛΙΚΟΥ ή ΕΙΚΟΝΩΝ κλπ για παρατήρηση και αποτύπωση
  • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: Με αντιστοίχιση, γρίφους, αινίγματα, συμπλήρωση προτάσεων κλπ
  • ΣΚΟΠΟΣ: Προβολή των αξιών ισορροπίας, ποιότητας ζωής και αειφόρου ανάπτυξης. Ανάπτυξη της παρατηρητικότητας και της περιγραφικής ικανότητας των μαθητών.

Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιούνται Δευτέρα και Παρασκευή)

  1. Η Γη και ο άνθρωπος
  2. Περπατώ στο δάσος και…ανακαλύπτω
  3. Το νερό πηγή ζωής
  4. Τα φυτά και τα έντομα
  5. Τα ζώα και οι περιπλανήσεις τους
  6. Η τροφή μας ένας θησαυρός στο πιάτο μας
  7. Τα σκουπίδια δεν είναι για πέταμα
  8. Η ζωή στο παρελθόν. Οι δεινόσαυροι μας διηγούνται την ιστορία τους

E’, ΣΤ’ Δημοτικού και Γυμνάσιο (πραγματοποιούνται Δευτέρα και Παρασκευή)

  1. Φυσικοί πόροι- Η εξέλιξη της Ζωής στον πλανήτη μας
  2. Βιοποικιλότητα- Αξίες- Λειτουργίες-Προκλήσεις-Προστασία -Διαχείριση
  3. Κλίμα- Η κλιματική αλλαγή – κλιματική κρίση-Προκλήσεις
  4. Η πρόκληση του νερού- Υγροβιότοποι-Αξίες- Λειτουργίες-Προκλήσεις-Προστασία-   Διαχείριση
  5. Ρύπανση και μόλυνση
  6. Αόρατες μορφές ζωής προκλήσεις, κίνδυνοι και απειλές

Εκπονήθηκε και υλοποιείται από την κ. Μαρία Βασιλείου, Βιολόγο-Ωκεανογράφο-Ιχθυολόγο 

E. «Θάλασσα, ένα μικρο παραμύθι ζωής»

Νηπιαγωγείο, Δημοτικό (πραγματοποιείται Δευτέρα έως και Παρασκευή)

Στόχος είναι η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών στην πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης και μέσα από αυτήν και η έμμεση παρέμβασή τους στις οικογένειες και τους μεγαλύτερους από εμάς,προκειμένου να προστατέψουμε ότι δύσκολα δημιουργείται και εύκολα καταστρέφουμε.

Η διάρκειά του προγράμματος είναι 45 λεπτά και περιλαμβάνει: Καλωσόρισμα μαθητών και δασκάλων, περιληπτική εισαγωγή-ενημέρωση προγράμματος, προβολή ενημερωτικών βίντεο (ανάλογα με τις τάξεις του δημοτικού) με ενημέρωση-μηνύματα προς τα παιδιά σχετικά με τα οφέλη που έχουμε όταν διατηρούμε τις θάλασσες καθαρές, ένα οικολογικό – διαδραστικό παιχνίδι συμμετοχής των μικρών μαθητών και τέλος επιβράβευσή τους για τη συμμετοχή με ένα αναμνηστικό δώρο.

Εκπονήθηκε και υλοποιείται από τον κ. Μαρίνο Σπυρίδωνα, Ανώτερο Αξ/κό Λ.Σ.(ε.α.) 

ΣΤ. «ΝΑΥΠΛΙΟ: Ανοιχτό και ζωντανό εργαστήρι για την Ιστορία και το περιβάλλον»

Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιούνται Δευτέρα έως και Παρασκευή)

Η  έναρξη των προγραμμάτων της κ. Δοντά τοποθετείται με το νέο  έτος

Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από την Απελευθέρωση του Ναυπλίου και την ανακήρυξή του ως πρωτεύουσας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, πραγματοποιούνται δύο Προγράμματα Τοπικής Ιστορίας και Περιβαλλοντικής Εκπ/σης.

  1. «Η επίδραση του γεωφυσικού παράγοντα του Ναυπλίου στα ιστορικά γεγονότα της Επανάστασης του 1821»

Το πρόγραμμα αυτό θα γίνει: α) Με διαδρομές και στάσεις σε κάστρα, οχυρώσεις, λιμάνι β) Με διανομή πληροφοριακού υλικού (χάρτης, χρονολόγιο της Επανάστασης κ.λπ. γ) Με βιωματικές μεθόδους ρητορικής αντιπαράθεσης από τα παιδιά, δ) Με διάλογο.

Οι θεματικές υποενότητες θα ακολουθούν τη χρονολογική σειρά της ιστορικής εξέλιξης:

Αναλύουμε πώς ήταν η πόλη του Ναυπλίου το 1821 — Ποια ήταν η πληθυσμιακή σύσταση της πόλης προεπαναστατικά — Ποιες δυσκολίες συνάντησαν οι Έλληνες και ποιες οι Τούρκοι κατά τη διάρκεια της πολιορκίας — Γιατί επιλέχθηκε το Ναύπλιο ως καθέδρα της Κυβερνήσεως — Το Ναύπλιο ως αφορμή εμφύλιων διενέξεων — Ποιο ρόλο έπαιξε το Ναύπλιο και οι οχυρώσεις του κατά τη διάρκεια της επιδρομής του Ιμπραήμ Πασά — Ποια προβλήματα δημιουργήθηκαν από τη συρροή προσφύγων στο Ναύπλιο — Πώς λύθηκαν τα προβλήματα αυτά — Γιατί έφυγε η πρωτεύουσα από το Ναύπλιο.

Στόχος είναι στο τέλος του Προγράμματος τα παιδιά να έχουν κατανοήσει το ρόλο του γεωφυσικού παράγοντα και των ανθρωπογενών στοιχείων στην ιστορία της πόλης μας και τη σημασία τους στην γενικότερη Ελληνική ιστορία.

  1. «Οι πρωτεργάτες της Απελευθέρωσης του Ναυπλίου (1822), από τη δόξα στη φυλακή».

Το πρόγραμμα θα αρθρωθεί στους άξονες:

Πώς αποδείχθηκε η στρατιωτική μεγαλοφυΐα του Κολοκοτρώνη — Η δράση του Νικηταρά και του Σταϊκόπουλου ως αρχηγών της πολιορκίας — Το Ναύπλιο παραδίδεται στον Κολοκοτρώνη — Η τύχη των στα μεταπελευθερωτικά χρόνια.

Κατά την υλοποίησή του θα χρησιμοποιηθούν: Επισκέψεις σε χώρους που υπάρχουν ίχνη της παρουσίας τους (μνημεία, οικίες, Βουλευτικό, Φυλακές Λεονάρδου). Βιωματικές μέθοδοι παιχνιδιού ρόλων.

Στόχος είναι τα παιδιά να σχηματίσουν μια πραγματική εικόνα για την προσωπικότητα των πρωτεργατών της Απελευθέρωσης του Ναυπλίου.

Εκπονήθηκε και υλοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο 

Ζ. Εξαρτήσεις: «Μύθοι και πραγματικότητα»

Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται Τετάρτη 10:00 – 11:30)

 …επειδή και οι έφηβοι έχουν ανάγκες,προβληματισμούς και δυσκολίες

 …επειδή και οι έφηβοι έχουν ερωτήματα και χρειάζονται απαντήσεις

 …ένα πρόγραμμα με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εφήβων πάνω σε θέματα πρόληψης των εξαρτητικών συμπεριφορών.

Εκπονείται από την κ. Αγγελική Μπαβέλλα, ψυχολόγο και επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής» σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ 

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν για οποιαδήποτε πληροφορία και προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα Προγράμματα, οι ημερομηνίες και οι ώρες υλοποίησής τους, με την Υπεύθυνη των Εκπ/κών Προγραμμάτων κ. Ελένη Κριεμάδη στο τηλέφωνο: 27520 27256 (Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00 – 14:00) ή στο email: edu [AT] vivl-nafpl.arg.sch.gr.

https://vivl-nafpl.arg.sch.gr/ekpaideytika-programmata-2022-23/