Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ολόκληρη η προσφυγή της «Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Αργολίδας» για ακύρωση της αύξησης των Δημοτικών Τελών

Η ArgolidaMagazine παρουσιάζει ολόκληρη την προσφυγή με το αιτιολογικό της «Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Αργολίδας» για την α...

Η ArgolidaMagazine παρουσιάζει ολόκληρη την προσφυγή με το αιτιολογικό της «Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Αργολίδας» για την ακύρωση της αύξησης των Δημοτικών Τελών στο Δήμο Ναυπλιέων, όπως αυτή κατατέθηκε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου:

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ-ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ & ΙΟΝΙΟΥ

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ

1. Της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία

«Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Αργολίδας», που

εδρεύει στο Ναύπλιο, οδός Φιλίας 12 Αγία Κυριακή, όπως νόμιμα

εκπροσωπείται.

ΚΑΤΑ

Του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «ΔΗΜΟΣ

ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ» Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας, που εδρεύει στο Ναύπλιο

επί της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου αρ. 34, όπως εκπροσωπείται νόμιμα

ΠΕΡΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ

Της υπ’ αριθμ. 237/2022 Αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου του

Δήμου Ναυπλιέων, η οποία αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ στις 9-1-2023 (ΑΔΑ:

ΩΖΒΥΩΚΦ-ΕΡ5).

*******

Ι. Επί του παραδεκτού της επιδίκου προσφυγής.

Στα άρθρα 215 και 216 του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της

Αυτοδιοίκησης και της Aποκεντρωμένης Διοίκησης Πρόγραμμα Καλλικράτης»

(ΦΕΚ Α΄ 87) προβλέπεται ότι στην έδρα κάθε Αποκεντρωμένης Διοίκησης

ιδρύεται Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α., της οποίας προΐσταται ο

Επόπτης Ο.Τ.Α.. Στο δε άρθρο 227 («Ειδική διοικητική προσφυγή Αιτήσεις

θεραπείας») του ως άνω νόμου ορίζεται ότι: «1. Οποιοσδήποτε έχει έννομο

συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών

οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων αυτών, καθώς

και των συνδέσμων τους, για λόγους νομιμότητας, ενώπιον του Επόπτη

2

Ο.Τ.Α., μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της

απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή

αφότου έλαβε πλήρη γνώση αυτής. Ατομικές πράξεις κοινοποιούνται στον

ενδιαφερόμενο με απόδειξη παραλαβής και αναφέρουν υποχρεωτικά ότι κατ’

αυτών χωρεί ειδική προσφυγή για λόγους νομιμότητας ενώπιον του Επόπτη

Ο.Τ.Α. μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών. 2. [...]. 5. Ο Επόπτης

Ο.Τ.Α. αποφαίνεται επί της προσφυγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο

(2) μηνών από την υποβολή της. Αν παρέλθει η ανωτέρω προθεσμία χωρίς να

εκδοθεί απόφαση θεωρείται ότι η προσφυγή έχει σιωπηρώς απορριφθεί. 6.

[...]». Περαιτέρω, στο άρθρο 238 («Εποπτεία των Ο.Τ.Α. μέχρι την έναρξη

λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. Μετάταξη στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. προσωπικού των

Αποκεντρωμένων Διοικήσεων – Έναρξη λειτουργίας ΑΥΕ Ο.Τ.Α.») του ιδίου ως

άνω νόμου ορίζεται ότι: «1. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ο

έλεγχος νομιμότητας των πράξεων, κατά τα άρθρα 225 έως 227, ασκείται από

τον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές

Επιτροπές του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006,

Α΄ 114), οι οποίες βρίσκονται στις έδρες των περιφερειών που ανήκουν στην

ανωτέρω Αποκεντρωμένη Διοίκηση [...]. 2. Όπου στα ανωτέρω άρθρα

αναφέρεται Επόπτης Ο.Τ.Α., κατά το μεταβατικό διάστημα, νοείται ο

Συντονιστής της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης [...]. 4. Η έναρξη

λειτουργίας κάθε Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. διαπιστώνεται με

απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών [...]”. Εξάλλου, στο άρθρο 285 του ιδίου

νόμου ορίζεται ότι: «Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου κάθε γενική

ή ειδική διάταξη η οποία είναι αντίθετη προς τις ρυθμίσεις του καταργείται».

Περαιτέρω, στο άρθρο 150 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.

3463/2006, ΦΕΚ Α΄ 114) ορίζεται ότι: “1. α. Οποιοσδήποτε έχει έννομο

συμφέρον μπορεί να προσφύγει στον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας και

να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των

Δήμων, των Κοινοτήτων [...] για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δέκα

(10) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή από την κοινοποίησή της ή

αφότου έλαβε γνώση αυτής. β. [...]», στο δε άρθρο 151 ότι: «Οποιοσδήποτε

έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλλει τις αποφάσεις του Γενικού

Γραμματέα που εκδίδονται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 149 και 150,

3

ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του επόμενου άρθρου, εντός προθεσμίας ενός

(1) μηνός από την έκδοση της απόφασης ή την κοινοποίησή της ή αφότου

έλαβε γνώση αυτής», στο άρθρο 152 ότι: «1. [...] 2. Η Ειδική επιτροπή ασκεί

έλεγχο νομιμότητας, και εκδίδει απόφαση επί της προσφυγής μέσα σε

αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την υποβολή της [...]. 4. Οι

αποφάσεις της Ειδικής Επιτροπής προσβάλλονται μόνο στα αρμόδια

δικαστήρια. 5. [...]» και στο άρθρο 153 ότι: «Οι αποφάσεις της Ειδικής

Επιτροπής, οι οποίες εκδίδονται σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγούμενου

άρθρου, κοινοποιούνται στον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας και στο Δήμο

ή στην Κοινότητα ή στο νομικό πρόσωπο αυτών, καθώς και σε αυτόν που έχει

ασκήσει την προσφυγή [...]».

Με τις προαναφερθείσες διατάξεις των άρθρων 150, 151, 152 και 153

του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων θεσπίζεται ειδική διοικητική διαδικασία για

τον έλεγχο, εκ μέρους του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοικήσεως

αρχικά και της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ως άνω Κώδικα στη

συνέχεια, των αποφάσεων των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των Δήμων

από άποψη νομιμότητας και μόνον, κατόπιν ασκήσεως προσφυγής από όποιον

έχει έννομο συμφέρον [ΣτΕ 1078/2021].

Στην υπό κρίση περίπτωση, οι προσφεύγοντες διαθέτουμε άμεσο, ίδιο και

ενεστώς έννομο συμφέρον, δεδομένου, ότι εκ της προσβαλλόμενης πράξεως

θίγονται τα συμφέροντα των φυσικών προσώπων μελών μας και μελών των

σωματείων που ανήκουν στην Ομοσπονδία μας, τα οποία, έχουμε ταχθεί να

προστατεύουμε. Σκοπός μας είναι η προστασία και η ανάπτυξη των

επιχειρήσεων, της επιχειρηματικότητας και της οικονομίας – κοινωνίας της

Αργολίδας.

Συγκεκριμένα, μέσω της προσβαλλόμενης απόφασης του Δημοτικού

Συμβουλίου αποφασίσθηκε η αύξηση των συντελεστών οικιακής χρήσης και

γενικής χρήσης για τον υπολογισμό του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους

καθαριότητας και φωτισμού. Αποτέλεσμα της αύξησης αυτής είναι να

επιβαρύνονται έτι μια φορά με υπέρογκα ποσά οι ιδιοκτήτες ακινήτων, που

βρίσκονται εντός της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου Ναυπλιέων, είτε

πρόκειται για ακίνητα που χρησιμεύουν ως κατοικία είτε για ακίνητα που

4

χρησιμοποιούνται για εμπορικούς – επιχειρηματικούς σκοπούς, ενώ όπως θα

εκτεθεί αναλυτικώς κατωτέρω, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι

ανεπαρκώς αιτιολογημένη, καθώς τα οικονομικά δεδομένα, τα οποία

ελήφθησαν υπόψη από το Δημοτικό Συμβούλιο για τον υπολογισμό των

σχετικών αυξήσεων είναι αναπόδεικτα και παντελώς αόριστα.

Ούτως ή άλλως, εκ της ιδιότητας σας είστε υποχρεωμένος να προβείτε

στον ενδεδειγμένο έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων των οργάνων των

ΟΤΑ, που βρίσκονται υπό την εποπτεία σας, προβαίνοντας στην ακύρωση της

προσβαλλόμενης πράξεως, η οποία είναι παράνομη.

ΙΙ. Επί του ιστορικού της υποθέσεως και των λόγων, που

επιβάλλουν την ακύρωση της προσβαλλόμενης αποφάσεως.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ναυπλιέων στην 38η/29-12-2022

τακτική συνεδρίασή του, υιοθετώντας την υπ’ αριθμ. 537/2022 εισηγητική

απόφαση της οικείας Οικονομικής Επιτροπής, αποφάσισε επί του 2ου Θέματος

ημερήσιας διάταξης ‘Περί λήψης απόφασης για προσδιορισμό του ύψους των

συντελεστών επιβολής ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού,

κατόπιν εισηγητικής απόφασης’ την αναπροσαρμογή των συντελεστών – τιμών

στις κατηγορίες οικιακή και γενική χρήση για τα τέλη ηλεκτροφωτισμού και

καθαριότητας ως κάτωθι: α] συντελεστής οικιακής χρήσης (πρώτος

συντελεστής) που αφορά ακίνητα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για

κατοικίες με αναπροσαρμογή τέλους σε 2,49€/τμ από 1,79€/τμ, β]

συντελεστής γενικής χρήσης (τρίτος συντελεστής) ακίνητα που

χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσης οικονομικής δραστηριότητας

με αναπροσαρμογή τέλους σε 3,58€/τμ από 2,88€/τμ. Με μόνο διαχωρισμό

στην κατηγορία γενικής χρήσης των Τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ σε 6,50€/τμ. γ] τη

διατήρηση των απαλλαγών βάσει κοινωνικών κριτηρίων που ορίζονται στις υπ’

αρ. 431/2015 (ΑΔΑ:ΩΦ4ΠΩΚΦ-8ΙΝ) και αρ. 286/2017 (ΑΔΑ: ΩΚ2ΤΩΚΦ-Π8)

αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

Την ανωτέρω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, προσβάλλουμε δια

της παρούσας μας, και ζητούμε την ακύρωσή της για τους κάτωθι βάσιμους

λόγους:

5

1ος Λόγος Ακύρωσης της προσβαλλόμενης – Παραβίαση

ουσιώδους τύπου.

Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 65 του ν. 3852/2010, το Δημοτικό

Συμβούλιο ορίζει τους φόρους, τα τέλη, τα δικαιώματα και τις εισφορές.

Σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4623/2019"Ο κατά την παράγραφο 3 του

άρθρου 65 του ν. 3852/2010 ορισμός φόρων, τελών, δικαιωμάτων και

εισφορών πραγματοποιείται σύμφωνα με το σχέδιο της οικονομικής επιτροπής

και τις τυχόν εναλλακτικές προτάσεις που συντάσσονται και κατατίθενται από

τους επικεφαλής των παρατάξεων. Οι τυχόν εναλλακτικές προτάσεις

συνοδεύονται από εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας. Κατά τη σύνταξη των

προτάσεων από τις ενδιαφερόμενες παρατάξεις, οι αρμόδιες υπηρεσίες του

δήμου παρέχουν κάθε σχετικό στοιχείο. Ως εγκεκριμένη θεωρείται η πρόταση

που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του

δημοτικού συμβουλίου. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώσει την απόλυτη

πλειοψηφία των παρόντων μελών του συμβουλίου, η ψηφοφορία

επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων και

θεωρείται εγκεκριμένη η πρόταση που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους επί

των παρόντων".

Η δημοσίευση των κανονιστικών αποφάσεων των δημοτικών συμβουλίων

για την επιβολή φόρων, τελών, δικαιωμάτων κ.λπ. διέπεται αποκλειστικώς από

τις ειδικές [και μη καταργηθείσες, πάντως, από τις μεταγενέστερες διατάξεις

των άρθρων 79 παρ. 4 και 284 παρ. 2 του ν. 3463/2006 περί δημοσιεύσεως

των λοιπών κανονιστικών αποφάσεων των δημοτικών συμβουλίων] διατάξεις

του άρθρου 66 του β.δ. της 24.9/20.10.1958 «Περί κωδικοποιήσεως εις ενιαίον

κείμενον Νόμου των ισχυουσών διατάξεων περί των προσόδων των δήμων και

κοινοτήτων» (Α΄ 171). Το τελευταίο αυτό άρθρο ορίζει ότι «Αι αποφάσεις των

Δημοτικών … Συμβουλίων περί επιβολής φόρου, τελών, δικαιωμάτων,

εισφορών και προσωπικής εργασίας, εφ’ όσον δεν ρυθμίζονται άλλως τα της

δημοσιεύσεως αυτών, δημοσιεύονται εντός 5 ημερών από της ημέρας λήψεως

αυτών προκειμένου περί Δήμων παρά την είσοδον του Δημαρχιακού

Καταστήματος και εν περιλήψει δια μιας των εν τω Δήμω εκδιδομένων

ημερησίων εφημερίδων, μη υπαρχούσης δε τοιαύτης παρά την είσοδον των

6

εκκλησιών του Δήμου ή και των συνοικισμών αυτού … Η τοιχοκόλλησις

αποδεικνύεται δι’ αποδεικτικού συντασσομένου και υπογραφομένου παρά του

ενεργήσαντος ταύτην και δύο μαρτύρων».

Κατά την έννοια των ως άνω διατάξεων, προκειμένου να αποκτήσουν

νόμιμη υπόσταση οι κανονιστικές αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων για

την επιβολή φόρων, τελών, δικαιωμάτων κ.λπ. απαιτείται, ως συστατικός

τύπος, δημοσίευσή τους, η οποία συντελείται με την τοιχοκόλληση ολόκληρου

του κειμένου τους στο δημοτικό κατάστημα, παρουσία δύο μαρτύρων, οι

οποίοι συνυπογράφουν το αποδεικτικό δημοσιεύσεως, η δε κατά τα ανωτέρω

δημοσίευση των εν λόγω αποφάσεων συνιστά πρόσφορο τρόπο

γνωστοποιήσεως του περιεχομένου τους γι’ αυτούς, στους οποίους αφορούν

(ΣτΕ 2323, 485/2019, 1494/2017, 2060, 1892/2016, 1272/2015, 1680/2014,

2451/2013, 1920, 1808, 734/2012, 1274/2011, 1133/2010 κ.ά.). Με την

προαναφερθείσα δημοσίευση συνάγεται αμάχητο τεκμήριο γνώσεως από τον

ενδιαφερόμενο του περιεχομένου της δημοσιευθείσης κανονιστικής

αποφάσεως και, συνεπώς, από την επομένη αρχίζει η προθεσμία για την

άσκηση διοικητικής προσφυγής ή την απ’ ευθείας άσκηση αιτήσεως

ακυρώσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ 2323, 825,

485/2019, 517/2013, 1322, 734/2012, 3815/2011 κ.ά.), τούτο δε ανεξαρτήτως

εάν έχουν τηρηθεί, σωρευτικώς, και οι λοιποί τύποι δημοσιότητας (ανάρτηση

στο διαδίκτυο, κοινοποίηση, κατ’ άλλο τρόπο γνωστοποίηση) για την εκκίνηση

των ως άνω προθεσμιών (ΣτΕ 2323, 485/2019, 2451/2013). Εξάλλου, η

περαιτέρω προβλεπομένη στη διάταξη του άρθρου 66 του από

24.9/20.10.1958 β.δ. δημοσίευση περιλήψεως των αποφάσεων των δημοτικών

συμβουλίων και σε μία από τις ημερήσιες εφημερίδες που εκδίδονται στον

δήμο, ή, αν δεν υπάρχει τέτοια εφημερίδα, η τοιχοκόλληση περιλήψεως των

αποφάσεων στην είσοδο των εκκλησιών του δήμου ή και των συνοικισμών

του, αποβλέπει απλώς στην περαιτέρω γνωστοποίηση των εν λόγω

αποφάσεων στο κοινό. Επομένως, εφόσον έχει γίνει νόμιμη, σύμφωνα με όσα

έχουν εκτεθεί, δημοσίευση, η παράλειψη της τελευταίας αυτής διατυπώσεως

δεν επηρεάζει το κύρος των αποφάσεων αυτών ούτε της δημοσιεύσεώς τους

(ΣτΕ 1133/2010, 375/2007).

7

Στην προκειμένη περίπτωση, ωστόσο, η επίμαχη απόφαση του Δημοτικού

Συμβουλίου δεν δημοσιεύθηκε εντός της προθεσμίας και με τον τρόπο που

ορίζουν οι ως άνω διατάξεις, με αποτέλεσμα να θεωρείται ανυπόστατη.

2ος Λόγος ακυρώσεως – Έλλειψη αιτιολογίας.

Σύμφωνα με την παρ. 1 του ν.25/1975, το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος

καθαριότητας και φωτισμού επιβάλλεται σε κάθε ακίνητο που βρίσκεται εντός

της διοικητικής περιφέρειας των δήμων και προορίζεται αποκλειστικά για την

κάλυψη των πάσης φύσεως δαπανών που αφορούν την παροχή των

υπηρεσιών της αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων, του

ηλεκτροφωτισμού των οδών, των πλατειών και του συνόλου των

κοινοχρήστων χώρων, καθώς και κάθε άλλης, παγίως παρεχόμενης από τους

δήμους, υπηρεσίας, που σχετίζεται ή είναι συναφής με αυτές. Απαγορεύεται η

με οποιονδήποτε τρόπο χρήση ή δέσμευση των πόρων που προέρχονται από

την είσπραξη του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού,

για την κάλυψη οποιονδήποτε άλλων δαπανών και υποχρεώσεων. Σύμφωνα

με το ως άνω άρθρο, επίσης, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με την

οποία ορίζεται, ο συντελεστής του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους

καθαριότητας και φωτισμού, πρέπει να παρέχει ακριβή, επίκαιρη και πλήρη

αιτιολογία του καθορισμού των συντελεστών του τέλους στο προσήκον

ύψος ανά κατηγορία χρήσεως των ακινήτων.

Με την αριθμ. 539/2017 απόφαση του ΣτΕ (τμήμα Β’) δε, κρίθηκε ότι η

απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον καθορισμό των κατά κατηγορίες

υπoχρέων, συντελεστών του ενιαίου τέλους καθαριότητας και φωτισμού,

πρέπει, εν όψει του ανταποδοτικού χαρακτήρα τούτου, να αποβλέπει στην

πραγματοποίηση εσόδων κατά βάση αναλόγων προς τα προβλεπόμενα

αντίστοιχα έξοδα, όπως τα δύο αυτά κονδύλια (έσοδα-έξοδα) της υπηρεσίας

καθαριότητας και φωτισμού εγγράφονται στον ετήσιο προϋπολογισμό του

οικείου δήμου, ο δε προσδιορισμός των κονδυλίων αυτών πρέπει να

ερείδεται σε συγκεκριμένα ακριβή, εν όψει επικαίρων διαπιστώσεων,

στοιχεία, ώστε τα προβλεπόμενα έσοδα να ανταποκρίνονται με την

μεγαλύτερη δυνατή προσέγγιση στις κρατούσες πραγματικές

συνθήκες αναφορικά με το εμβαδόν και τις χρήσεις των

8

εξυπηρετουμένων ακινήτων και τις αναγκαίες, για την οργάνωση και

λειτουργία των υπηρεσιών καθαριότητας και φωτισμού, δαπάνες

κατά το έτος στο οποίο αφορά η απόφαση αυτή. Ως εκ της κατά τα

ανωτέρω επιβαλλομένης αναλογικής σχέσεως μεταξύ των προβλεπομένων

στον προϋπολογισμό κάθε δήμου κονδυλίων εξόδων και εσόδων των

δημοτικών υπηρεσιών καθαριότητας και φωτισμού, η διάταξη του άρθρου 1

παρ. 2 του ν. 25/1975, πρέπει να ερμηνευθεί, σε συμφωνία με την ισχύουσα

δημοτική νομοθεσία, κατά την οποία οι προϋπολογισμοί των δήμων

συντάσσονται κατ’ έτος για το επόμενο έτος, και η οποία επιβάλλει ήδη

την κατ’ έτος λήψη αποφάσεως για τους συντελεστές του τέλους

καθαριότητας και φωτισμού που θα ισχύσουν το επόμενο έτος, ώστε

η σχετική απόφαση να ερείδεται και να ανταποκρίνεται σε επικαιροποιημένα

στοιχεία του προϋπολογισμού του οικείου δήμου για το συγκεκριμένο έτος. Ο

καθορισμός άλλωστε των επί μέρους, κατά κατηγορία υποχρέων,

συντελεστών του τέλους δεν μπορεί, εν όψει των αρχών της

διαφάνειας της δράσεως της Διοικήσεως και της ασφαλείας του

δικαίου, να συναχθεί σιωπηρώς από τα προβλεπόμενα στους οικείους

προϋπολογισμούς των δήμων για τις δημοτικές υπηρεσίες

καθαριότητας και φωτισμού ποσά εσόδων, όταν στους σχετικούς

κωδικούς δεν περιλαμβάνονται και οι υπολογισμοί βάσει των οποίων

προκύπτουν τα αντίστοιχα κονδύλια. Η χρήση, συνεπώς, της

παρεχομένης εξουσιοδοτήσεως για τον καθορισμό των εφαρμοστέων το

επόμενο έτος συντελεστών του τέλους είναι υποχρεωτική κατ’ έτος,

συνιστώσα οφειλομένη νόμιμη ενέργεια και η παράλειψη εκδόσεως σχετικής

αποφάσεως εναρμονισμένης με τον αντίστοιχο ετήσιο προϋπολογισμό του

έτους, στο οποίο αφορούν οι συντελεστές, εντός ευλόγου χρόνου αφ’ ότου

έπρεπε να εκδοθεί (Οκτώβριος κάθε έτους) και πάντως πρό του χρόνου από

του οποίου πρέπει να ισχύσει (1η Ιανουαρίου του επομένου έτους), συνιστά

παράλειψη οφειλομένης νόμιμης ενέργειας.

Το κατά το άρθρο 25 παρ. 12 του ν. 1828/1989 ενιαίο τέλος έχει

ανταποδοτικό χαρακτήρα, επιβαλλόμενο για την αντιμετώπιση των δαπανών

των παρεχομένων από τους δήμους υπηρεσιών καθαριότητας των οδών,

πλατειών και κοινοχρήστων εν γένει χώρων, περισυλλογής, αποκομιδής και

9

διάθεσης απορριμμάτων, κατασκευής και λειτουργίας κοινοχρήστων

αποχωρητηρίων καθώς και φωτισμού των κοινοχρήστων χώρων, η δε

απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για τον καθορισμό, κατά κατηγορίες

υπόχρεων, συντελεστών του τέλους αυτού ελέγχεται από την άποψη της

ύπαρξης μιας, κατά προσέγγιση, αναλογικής σχέσης μεταξύ προβλεπομένων

εσόδων και εξόδων των σχετικών δημοτικών υπηρεσιών. Για τη διενέργεια του

ως άνω ελέγχου απαιτείται η κανονιστική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου

που ορίζει τους συντελεστές να αιτιολογείται επαρκώς, είτε στο κείμενό της

είτε με αναφορά στα στοιχεία που την συνοδεύουν, με την παράθεση, ενόψει

επικαίρων διαπιστώσεων και συγκεκριμένων στοιχείων, των προβλεπομένων

εσόδων και εξόδων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, κατά τον χρόνο στον

οποίο αφορά η απόφαση αυτή.

Εξάλλου, σύμφωνα με το καθιερωθέν με τον ν. 25/1975 σύστημα

υπολογισμού, το συνολικό ποσό της δαπάνης των δημοτικών υπηρεσιών

καθαριότητας και φωτισμού, για την κάλυψη των οποίων επιβάλλεται το

επίμαχο τέλος, επιμερίζεται μεταξύ των υπόχρεων όχι μετά από βεβαίωση ως

προς κάθε έναν του βαθμού της χρήσης από αυτόν των παρεχομένων

υπηρεσιών, αλλά με έμμεσο τρόπο επί τη βάσει, προκειμένου περί

στεγασμένων χώρων, της επιφάνειας του εξυπηρετουμένου ακινήτου σε

συνδυασμό με συντελεστή, ο οποίος καθορίζεται, κατ` εξουσιοδότηση του

ιδίου νόμου, με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου αναλόγως,

καταρχήν, με τη χρήση των εξυπηρετουμένων ακινήτων. Η ρύθμιση αυτή δεν

παραβιάζει την αρχή της ανταποδοτικότητας και της ίσης μεταχείρισης,

δεδομένου ότι το επίμαχο τέλος καταβάλλεται κατά νόμο για την κάλυψη όχι

μόνον της δαπάνης αποκομιδής των απορριμμάτων που παράγουν οι κατοικίες

και οι επιχειρήσεις, αλλά και των δαπανών για την εν γένει καθαριότητα,

καθώς και τον φωτισμό των κοινοχρήστων χώρων των δήμων, υπηρεσίες οι

οποίες, πέραν των κατοικιών που κείνται στην περιφέρεια του οικείου δήμου,

εξυπηρετούν και τη λειτουργία των εγκατεστημένων στην ίδια περιοχή

επιχειρήσεων και των προσώπων (προσωπικό, συνεργάτες, πελάτες) που

αυτές συγκεντρώνουν, περαιτέρω δε, τα θεσπισθέντα ως άνω από το ν.

25/1975 κριτήρια κατανομής της ανωτέρω συνολικής δαπάνης μεταξύ των

υπόχρεων, δηλαδή, καταρχήν, το εμβαδόν και το είδος της χρήσης των

10

ακινήτων, είναι αντικειμενικά και συναρτώνται, κατά κοινή πείρα, προς την

έκταση της χρήσης, μικρής ή μεγάλης, των σχετικών δημοτικών υπηρεσιών

(βλ. ΣτΕ 1069/2019, 1384/2018, 3262, 3263, 2340, 1603, 35/2017,

550/2016).

Εν προκειμένω, η προσβαλλόμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου

δεν προσδιορίζει κατά τρόπο σαφή και αιτιολογημένο βάσει ποιών στοιχείων

κατέληξε στην αύξηση των συντελεστών – τιμών στις κατηγορίες οικιακή και

γενική χρήση για τον υπολογισμό του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους

καθαριότητας και φωτισμού καθώς και κατά ποίο τρόπο κατέληξε στο

συγκριμένο ποσοστό αύξησης. Πλέον συγκεκριμένα, στις σελίδες 5 και 6 της

υπ’ αρ. 237/2022 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου αποτυπώνονται δυο

πίνακες: ο πρώτος εξ αυτών (σελίδα 5) παρουσιάζει τα έσοδα του Δήμου

Ναυπλιέων ανάλογα με τον Κωδικό και αποτελείται από στήλες στις οποίες

αναφέρονται οι εισπράξεις έως 31/10/21, έως 31/12/2021, έως 31/10/2022, η

εκτίμηση εισπράξεων έως 31/12/2022, ο προϋπολογισμός του έτους 2023 για

τον αντίστοιχο κωδικό και τα έσοδα του προϋπολογισμού 2023. Στην σελίδα 6

αποτυπώνεται δεύτερος πίνακας στον οποίο αναγράφονται οι δαπάνες του

Δήμου Ναυπλιέων ανάλογα με τον κωδικό τους. Στον πίνακα αυτό ωστόσο, το

Δημοτικό Συμβούλιο έχει παραλείψει να αναγράψει σε ποιο χρονικό διάστημα

αντιστοιχεί η κάθε στήλη, καθώς αναγράφεται στις πρώτες 3 στήλες «Δαπάνες

έως» χωρίς να αναγράφεται η ημερομηνία στην οποία αντιστοιχούν τα ποσά

που ακολουθούν. Το ίδιο πρόβλημα διαπιστώνεται και στην υπ’ αρ. 537/2022

απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής περί εισήγησης καθορισμού

ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού για το έτος 2023, η οποία

εγκρίθηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου

(ΑΔΑ:9ΕΦ4ΩΚΦ-2ΗΛ). Τούτο έχει ως αποτέλεσμα να μην είναι δυνατό να

αντιληφθεί ουδείς τρίτος, πέραν ενδεχομένως από τα παρόντα στη

συνεδρίαση μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, ποια ήταν τα ποσά τα οποία

ελήφθησαν υπόψη προκειμένου να αποφανθεί το Δημοτικού Συμβούλιο υπέρ

της αύξησης των συντελεστών – τιμών για τα δημοτικά τέλη ως προς τους

συντελεστές οικιακής χρήσης και γενικής χρήσης. Πιθανολογείται δε ότι σε

καθεμία εκ των τριών στηλών του δεύτερου πίνακα της σελίδας 6, οι δαπάνες

οι οποίες αναγράφονται αντιστοιχούν σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Ωστόσο,

11

δίχως να αναγράφεται στο σώμα της προσβαλλόμενης απόφασης η χρονική

περίοδος στην οποία αντιστοιχούν οι δαπάνες αυτές, καθίσταται αδύνατο να

ελεγχθεί η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ως προς τα οικονομικά

δεδομένα που έλαβε υπόψη της και ως προς το εάν τα δεδομένα αυτά είναι

επικαιροποιημένα.

Ακόμη όμως, και αν ήθελε υποτεθεί, ότι μπορούν να εξαχθούν ευκόλως

συμπεράσματα από τους πίνακες αυτούς, η υπ’ αρ. 237/2022 απόφαση του

Δημοτικού Συμβουλίου, πάσχει λόγω ανεπαρκούς και μη επίκαιρης αιτιολογίας,

καθώς δεν προσδιορίζεται στο σώμα αυτής, ούτε όμως και από λοιπά

έγγραφα, με ποιο τρόπο εξήχθησαν τα ανωτέρω ποσά, ήτοι ποια ήταν τα

στοιχεία τα οποία ελήφθησαν υπόψη ως προς τον καθορισμό των εσόδων και

των δαπανών του Δήμου Ναυπλιέων, πώς τούτα αποδεικνύονται, καθώς και

επί τη βάσει ποίων υπολογισμών προέκυψαν τα σχετικά κονδύλια [ΣτΕ

539/2017].

Παραδείγματος χάριν, στον πίνακα της σελίδας 6 αναγράφεται ότι έχουν

προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του έτους 2023 δαπάνες ύψους 681.119,15

ευρώ οι οποίες αφορούν σε επενδύσεις υπηρεσίας καθαριότητας – φωτισμού,

ουδόλως όμως διευκρινίζεται τι αφορούν οι επενδύσεις αυτές. Κατωτέρω στον

ίδιο πίνακα, αναφέρεται ότι αναμένονται για το έτος 2023 δαπάνες για έργα-

εργασίες κατασκευής-συντήρησης ύψους 77.000 ευρώ. δίχως να διευκρινίζεται

σε τι συνίστανται τα έργα αυτά, σε ποιους έχουν ανατεθεί και εάν έχουν

εγκριθεί.

Η έλλειψη επίκαιρης αιτιολογίας, τεκμαίρεται άλλωστε από το γεγονός

ότι, το Δημοτικό Συμβούλιο έλαβε υπόψη του για τον καθορισμό των

εισπράξεων και ενδεχομένως και των δαπανών του, τα οικονομικά στοιχεία

του έτους 2021 για τον οποίο έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης αποτελεσμάτων

χρήσης και ισολογισμού (ΑΔΑ: ΩΝ3ΨΩΚΦ-ΠΚΞ), ενώ για το έτος 2022 έλαβε

υπόψη εκτιμήσεις για το ύψος στο οποίο θα ανέλθουν οι εισπράξεις

του Δήμου Ναυπλιέων έως τις 31-12-2022, καθώς δεν έχουν εκδοθεί

έως σήμερα αποτελέσματα χρήσης για το έτος 2022. Καθίσταται

εύληπτο λοιπόν ότι τα στοιχεία επί των οποίων ελήφθη η απόφαση για την

αύξηση των συντελεστών υπολογισμού του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους

12

καθαριότητας και φωτισμού, είναι επισφαλή, καθώς στηρίζονται σε

οικονομικά δεδομένα τα οποία δεν έχουν ακόμη επαληθευθεί από τη

σχετική οικονομική υπηρεσία του Δήμου, αποτελούν απλή

πιθανολόγηση, και συνεπώς δεν είναι επίκαιρα. Η αβεβαιότητα δε που

δημιουργείται ως προς το ύψος των εισπράξεων που επικαλείται το Δημοτικό

Συμβούλιο για το έτος 2022, εντείνεται έτι περαιτέρω από το γεγονός ότι ενώ

πρόκειται για εκτιμήσεις και συνεπώς για στοιχεία μη δημοσιευμένα και

αναρτημένα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, το Δημοτικό Συμβούλιο δεν διευκρινίζει επί τη

βάσει ποίων υπολογισμών και δεδομένων εξήχθησαν τα σχετικά ποσά.

Η προσβαλλόμενη απόφαση πάσχει για τον επιπρόσθετο λόγο ότι

μνημονεύεται σε αυτήν (σελίδα 2), ότι η εισηγητική απόφαση της Οικονομικής

Επιτροπής ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη την αρ. πρωτ. 30201/21-12-2022

εισήγηση Αντιδημάρχου κου Δρούγκα Γεώργιου, το περιεχόμενο της

οποίας αναγράφεται αυτολεξεί. Όπως όμως μπορεί να διαπιστώσει κανείς από

την επισκόπηση αυτής, η εισήγηση του κ. Αντιδημάρχου εκκινεί λαμβάνοντας

ως δεδομένο τις ήδη υπάρχουσες αυξήσεις των συντελεστών οικιακής και

γενικής χρήσης του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και

φωτισμού, δίχως όμως να αιτιολογεί για ποιο λόγο θεωρείται απαραίτητο οι

αυξήσεις αυτές να ληφθούν ως βάση για τον υπολογισμό των περαιτέρω

αυξήσεων. Δεν μνημονεύεται δηλαδή στην εισήγηση του κ. Δρούγκα, η οποία

αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της προσβαλλόμενης απόφασης του Δημοτικού

Συμβουλίου, ποιος ο δικαιολογητικός λόγος της διατήρησης των ήδη

υπαρχουσών αυξήσεων και του υπολογισμού των συντελεστών γενικής και

οικιακής χρήσης επί τη βάσει αυτών, πολλώ δε μάλλον αφ’ ης στιγμής, όπως

εμφαίνεται στον πίνακα της σελίδας 5 οι εισπράξεις του έτους 2022 για τα

τέλη καθαριότητας και φωτισμού χρήσης έχουν αυξηθεί σημαντικά

έναντι των εισπράξεων του έτους 2021 (3.415.366,89 ευρώ έναντι

των 2.659.753,72 ευρώ για το έτος 2021), το ίδιο δε ισχύει και για τις

εισπράξεις των τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού (35.000

ευρώ έναντι των μόλις 3.848,31 ευρώ για το έτος 2021).

Επιπροσθέτως, η εισήγηση του κ. Αντιδημάρχου, η οποία αποτελεί κατ’ ουσίαν

το σκεπτικό της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, αρκείται στην

αναφορά των εφαρμοζόμενων διατάξεων σε θεωρητικό επίπεδο, δίχως να

13

προβαίνει κατ’ ουσίαν στην υπαγωγή της συγκεκριμένης περίπτωσης στο

πραγματικό αυτών.

Αντιθέτως, για την πληρότητα της αιτιολογίας της, η εισήγηση του κ.

Αντιδημάρχου και κατ’ επέκταση η προσβαλλόμενη απόφαση του Δημοτικού

Συμβουλίου, θα έπρεπε να αναφέρει, ποιος ο δικαιολογητικός λόγος των

επιβαλλόμενων αυξήσεων, για ποιο λόγο λήφθησαν ως βάση οι συντελεστές

που είχαν διαμορφωθεί κατόπιν των επιβαλλόμενων αυξήσεων του έτους 2022

(ενώ μάλιστα τα έσοδα για τον κωδικό 0311.001 - τέλη καθαριότητας και

φωτισμού - αυξήθηκαν κατά 755.613,17 ευρώ το 2022 και τα έσοδα για τον

κωδικό 3211.001 - τέλη καθαριότητας και φωτισμού - κατά 31.151,69 ευρώ

σε διάστημα μόλις ενός έτους), καθώς και για ποιο λόγο το Δημοτικό

Συμβούλιο έλαβε απόφαση τον μήνα Δεκέμβριο του έτους 2022 και όχι τον

μήνα Οκτώβριο σύμφωνα με την παρ. 2 του άρ. 1 του Ν. 25/1975,

λαμβάνοντας ως δεδομένα τον ισολογισμό του έτους 2021 και εκτιμήσεις για

τις εισπράξεις του έτους 2022 και δίχως ακόμη να έχει συνταχθεί ο

ισολογισμός του έτους 2022.

Συνεπεία των ανωτέρω παραλείψεων είναι αδύνατο να ελεγχθεί η κρίση

του Δημοτικού Συμβουλίου ως προς την ορθότητα της λήψης απόφασης για

την αύξηση των συντελεστών υπολογισμού του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους

καθαριότητας και φωτισμού. Ως εκ τούτου η προσβαλλόμενη απόφαση πάσχει

και πρέπει να ακυρωθεί λόγω έλλειψης ακριβούς, επίκαιρης και πλήρους

αιτιολογίας (άρ. 1 παρ. 1 άρ. 25/1975).

3ος λόγος ακυρώσεως – Παράβαση των αρχών της ισότητας [της

ίσης μεταχείρισης], της ανταποδοτικότητας, της αναλογικότητας και

της χρηστής διοίκησης – έλλειψη αιτιολογίας.

Το ένδικο ενιαίο τέλος, ως ανταποδοτικό, πρέπει να επιμερίζεται μεταξύ

των υπόχρεων αναλόγως του βαθμού χρήσης των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Προς τούτο ο νομοθέτης ορίζει ότι τα τετραγωνικά μέτρα της επιφάνειας του

χώρου που κάθε υπόχρεος καταλαμβάνει πολλαπλασιάζονται επί συντελεστή

που ορίζει με απόφασή του το οικείο συμβούλιο. Βάσει της ανωτέρω

νομοθεσίας, ενώ αρχικά προβλεπόταν ότι το ως άνω συμβούλιο όριζε για τους

στεγασμένους χώρους δύο συντελεστές, έναν για τις κατοικίες ή νοσηλευτικά

14

ιδρύματα και έναν για τους στεγασμένους χώρους πάσης άλλης χρήσης, στη

συνέχεια, με το άρθρο 1 του ν. 429/1976, παρασχέθηκε δυνατότητα ορισμού

μέχρι και επτά συντελεστών, ήτοι δύο για κατοικίες και νοσηλευτικά ιδρύματα,

και δύο ή περισσοτέρους, με ανώτατο όριο τους πέντε, για τους χώρους

“άλλης χρήσεως”, ενώ ήδη με τον ν. 4555/2018 προβλέπεται ο ορισμός τριών

γενικών συντελεστών (για κατοικίες, για κοινωφελείς, μη κερδοσκοπικούς και

φιλανθρωπικούς σκοπούς καθώς και για ακίνητα “πάσης φύσης οικονομικής

δραστηριότητας”) και περισσότερων ειδικών συντελεστών για συγκεκριμένες

κατηγορίες ακινήτων. Η διεύρυνση αυτή, που στοχεύει σε μια κατά το

δυνατόν ισομερή επιβάρυνση των υποχρέων, ώστε να υπάρχει δικαιότερη

κατανομή των τελών μεταξύ τους, υποχρεώνει τα δημοτικά συμβούλια να

ασκούν την ως άνω κανονιστική αρμοδιότητα σύμφωνα με τις αρχές της ίσης

μεταχείρισης και της ανταποδοτικότητας και με τρόπο που να είναι εφικτός ο

σχετικός έλεγχος από τον ακυρωτικό δικαστή (βλ. ΣτΕ 1069/2019, 538/2017,

550/2016, 1868/2014, 274/2014 επταμ.). Όπως ορίζεται δε πλέον ρητά και

προκύπτει και από την αιτιολογική έκθεση του ν. 4555/2018, οι ειδικοί

συντελεστές λειτουργούν ως διαβαθμίσεις των γενικών συντελεστών, για

συγκεκριμένες κατηγορίες ακινήτων, ο καθορισμός τους δε πρέπει να

αιτιολογείται ειδικώς, λόγω της επιφάνειας, της χρήσης τους ή της

γεωγραφικής ζώνης στην οποία βρίσκονται ή άλλων ιδιαίτερων αντικειμενικών

χαρακτηριστικών τους. Τέλος, ιδιαίτερης σημασίας κριτήριο, το οποίο

οφείλει να λαμβάνεται υπόψη και για τους γενικούς και για τους

ειδικούς συντελεστές, είναι ο βαθμός κατά τον οποίο τα ακίνητα

εκτιμάται ότι θα επιβαρύνουν τις παρεχόμενες από τον οικείο δήμο

ανταποδοτικές υπηρεσίες (βλ. ΣτΕ 2347/2020, 1069/2019).

Στην προσβαλλόμενη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου απουσιάζει

ωστόσο οιαδήποτε αναφορά στο βαθμό κατά τον οποίο τα ακίνητα οικιακής

και γενικής χρήσης εκτιμάται ότι θα επιβαρύνουν τις ανταποδοτικές υπηρεσίες

του Δήμου, προκειμένου να καθοριστεί επακριβώς για ποιο λόγο

αποφασίστηκε η αύξηση των σχετικών συντελεστών και πώς καθορίσθηκε το

ύψος τους. Η απουσία σχετικής αναφοράς καθιστά ανέφικτο τον έλεγχο ως

προς την τήρηση ων αρχών της ίσης μεταχείρισης και της ανταποδοτικότητας

και ως εκ τούτου η προσβαλλόμενη απόφαση πρέπει να ακυρωθεί.

15

4ος λόγος ακυρώσεως – Παράβαση της αρχής της

ανταποδοτικότητας – έλλειψη αιτιολογίας.

Συναφώς με τα ανωτέρω, στην προσβαλλόμενη απόφαση του Δημοτικού

Συμβουλίου δεν προσδιορίζεται κατά τρόπο σαφή ποιες είναι οι ανταποδοτικές

υπηρεσίες του Δήμου και τα έξοδα αυτών, η πληρωμή των οποίων πρόκειται

να καλυφθεί από την αύξηση των συντελεστών του ενιαίου τέλους

καθαριότητας και φωτισμού. Πλέον συγκεκριμένα, στον πίνακα της σελίδας 6,

μεταξύ των δαπανών που πρέπει να αποπληρωθούν, είναι και δαπάνες με

τίτλο 2061 - Αμοιβές τρίτων, 2063 - Φόροι – Τέλη, 2064 - Λοιπά γενικά έξοδα,

2067 - Πληρωμές για μεταβιβάσεις εισοδημάτων σε τρίτους (Παραχωρήσεις –

Παροχές). Οι δαπάνες αυτές ωστόσο, όπως τιτλοφορούνται και δίχως ουδεμία

άλλη διευκρίνιση στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν συνάγεται

κατά τρόπο σαφή ότι αποτελούν δαπάνες για την παροχή ανταποδοτικών

υπηρεσιών του Δήμου, δαπάνες δηλαδή οι οποίες σχετίζονται με τις

παρεχόμενες υπηρεσίες αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων, του

ηλεκτροφωτισμού των οδών, των πλατειών και του συνόλου των

κοινοχρήστων χώρων, καθώς και κάθε άλλης, παγίως παρεχόμενης από τους

δήμους, υπηρεσίας, που σχετίζεται ή είναι συναφής με αυτές (άρ. 1 παρ. 1 Ν.

25/1975).

Εν όψει των ανωτέρω, η προσβαλλόμενη απόφαση του Δημοτικού

Συμβουλίου πρέπει να ακυρωθεί.

Επειδή τα ανωτέρω είναι νόμιμα, βάσιμα και αληθή.

Επειδή η προσβαλλόμενη απόφαση πρέπει να ακυρωθεί για τους

αναλυτικά εκτιθέμενους στην παρούσα λόγους.

Επειδή έχουμε, ίδιο άμεσο και ενεστώς έννομο συμφέρον να

ασκήσουμε την παρούσα προσφυγή, η οποία ασκείται εμπρόθεσμα και εν γένει

παραδεκτώς.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ- ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ

Να γίνει δεκτή η παρούσα προσφυγή.

16

Να ακυρωθεί η υπ’ αρ. 237/2022 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου

του Δήμου Ναυπλιέων, η οποία αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ στις 9-1-2023

(ΑΔΑ: ΩΖΒΥΩΚΦ-ΕΡ5).

Ναύπλιο, 10-1-2023

Οι προσφεύγοντες

17

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1) Ελεγκτικό Συνέδριο Υπόψη Προέδρου κ. Ιωάννη

Σαρμά (Τσόχα & Βουρνάζου, Τ.Κ. 11521-

couraudi@otenet.gr, grammatia.proedrou@elsyn.gr )

2) Επιτροπή Διαφάνειας του Ν. 4622/99 (Λένορμαν

195 & Αμφιαράου, ΤΚ. 104 42 – info@aead.gr)

3) Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικού Ελέγχου (Λ.

Βασιλίσσης Σοφίας 15- ministeroffice@minfin.gr)