Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας: Διαδικτυακή εκδήλωση για τον Τ.Σ. Έλιοτ για τα 100 χρόνια από την έκδοση του ποιήματος «The Waste Land»

  Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας και το   Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard   πραγματοποιούν εκδήλωση για τα 100 χ...

 Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας και το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard πραγματοποιούν εκδήλωση για τα 100 χρόνια από την έκδοση του ποιήματος «The Waste Land» του Αγγλοαμερικανού ποιητή T.S. Eliot (Βραβείο Nobel Λογοτεχνίας, 1948).

Ομιλήτριες θα είναι: 

  • κ. Αγγελική Σπυροπούλου, Καθηγήτρια της Νεότερης Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Θεωρίας στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Πρόεδρος του οικείου τμήματος, με θέμα ομιλίας «Η έννοια του κλασικού στον Έλιοτ και ο Μοντερνισμός».
  • κ. Χριστίνα Ντόκου, Επίκουρη Καθηγήτρια Αμερικανικής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα ομιλίας «Έλιοτ και Μύθου Μέθεξη».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022 και ώρα 6 μ.μ. και μεταδοθεί ζωντανά στο YouTube.

Παρακολουθήστε την εκδήλωση

Σύντομο βιογραφικό του T.S. Eliot

Ο Τόμας Στερνς Έλιοτ (Thomas Stearns Eliot, 1888-1965) ήταν Αγγλοαμερικανός ποιητής, θεατρικός συγγραφέας και κριτικός λογοτεχνίας.

Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους ποιητές του 20ού αιώνα και ηγετική φυσιογνωμία του μοντερνιστικού κινήματος στην ποίηση. Το 1948 βραβεύτηκε με το Nobel Λογοτεχνίας. 

Ανάμεσα στα πιο γνωστά έργα του ανήκουν το «Ερωτικό τραγούδι του Τζ. Άλφρεντ Προύφροκ» (1915), η Έρημη Χώρα (1922), οι Κούφιοι Άνθρωποι (1925) τα Τέσσερα Κουαρτέτα (1943) καθώς και το θεατρικό έργο Φονικό στην Εκκλησιά (1935).

Το έργο του ποιητή, κριτικού και δοκιμιογράφου Τ.Σ. Έλιοτ είναι άρρηκτα δεμένο με τις κοινωνικές και πολιτιστικές ανακατατάξεις της περιόδου μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Απογοητευμένος από την εποχή του, στράφηκε στο παρελθόν, αντλώντας από τις αξίες και παραδόσεις του. 

Υποστήριζε ότι η ποίηση δεν απευθύνεται στις μάζες αλλά σε μια πνευματική ελίτ και δημιούργησε τομή στον χώρο της λογοτεχνικής κριτικής, αναδεικνύοντας την αυτονομία του κειμένου ως μοναδικού φορέα του νοήματος.