Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Πουλάς: «Ναι στην προμήθεια των νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών με αίσθηση πατριωτικού καθήκοντος αλλά την απόλυτη ευθύνη για την εκτέλεση της σύμβασης έχει η κυβέρνηση»

Ο βουλευτής Αργολίδας, Ανδρέας Πουλάς κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής της «Έγκρισης Σχεδίου Σύμβασης για την Προμήθεια Αεροσκαφών...

Ο βουλευτής Αργολίδας, Ανδρέας Πουλάς κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής της «Έγκρισης Σχεδίου Σύμβασης για την Προμήθεια Αεροσκαφών τύπου DHC-515» ως ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:

Σήμερα η κυβέρνηση μας καλεί να ψηφίσουμε τους όρους μίας ήδη τυποποιημένης σύμβασης με την κρατική καναδική εταιρία Canadian Commercial Corporation, με την οποία αγοράζουμε από την υπεργολάβο κατασκευαστική καναδική εταιρία Vinking Air Limited επτά αεροσκάφη Canadair DHC-515.

Πρόκειται για ένα σχέδιο σύμβασης που έχει προετοιμάσει η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας rescEU, επί της οποίας δεν μπορούμε να αλλάξουμε ούτε ένα κόμμα.

Ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας (RescEU) στη δημιουργία του οποίου έχει συμβάλλει τα μέγιστα ο Πρόεδρός μας Νίκος Ανδρουλάκης, έχει ως στόχο την παροχή βοήθειας στα κράτη μέλη που αντιμετωπίζουν φυσικές καταστροφές.

Όσο και αν θέλετε με τα επικοινωνιακά σας μέσα να μειώσετε το έργο του Προέδρου μας Νίκου Ανδρουλάκη όσο υπηρετούσε στο Ευρωκοινοβούλιο η αλήθεια φαίνεται από την ουσιαστική και καθοριστική συμβολή του στη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας.

Ως ΠΑΣΟΚ πρωταρχικός στόχος πρέπει να είναι η περαιτέρω ενίσχυση του Μηχανισμού με όλα τα αναγκαία μέσα ώστε να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη επιχειρησιακή επάρκεια.

Αναγνωρίζουμε τις μεγάλες ανάγκες του πυροσβεστικού σώματος σε αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού του και των εναέριων και επίγειων μέσων δασοπροστασίας.

Στην προκειμένη περίπτωση το σχέδιο σύμβασης που φέρνετε προς ψήφιση έχει πολλές σκοτεινές γωνίες και ψιλά γράμματα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι λείπουν ως «απόρρητες» οχτώ παράγραφοι από το κείμενο του σχεδίου σύμβασης που αφορούν σε κρίσιμα κεφάλαια της.

Επίσης, λείπουν τα 18 παραρτήματα του σχεδίου σύμβασης, τα οποία ουδέποτε κατατέθηκαν στην Ελληνική Βουλή.

Ακόμα και εάν θεωρηθεί ότι οι τεχνικές προδιαγραφές των αεροσκαφών αυτών και ο κατάλογος εγχειριδίων και της τεχνικής βιβλιογραφίας συνιστούν βιομηχανικά σχέδια και άρα «απόρρητα» στοιχεία της σύμβασης, όλα τα υπόλοιπα περιεχόμενα των παραρτημάτων για ποιο λόγο ακριβώς χαρακτηρίζονται ως τέτοια και μένουν κρυφά;

Συνεπώς, στην ουσία δεν γνωρίζουμε:

-τι ακριβώς αγοράζουμε και σε ποια τιμή

-τι υποχρεώσεις έχει η υπεργολάβος κατασκευάστρια εταιρία προς το ελληνικό κράτος;

-πότε θα επιθεωρηθούν οι εργασίες και πότε ακριβώς προβλέπεται να παραδοθούν τα αεροσκάφη;

-πότε μπορεί να καταγγελθεί η σύμβαση και τι συνέπειες θα έχει αυτό;

-εάν η δική μας παραγγελία συνδέεται με τις παραγγελίες των υπόλοιπων χωρών του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού.

Τι συνέπειες θα έχει για την δική μας παραγγελία ολιγωρία ή υπαναχώρηση κάποιας από τις χώρες αυτές από την επιστολή πρόθεσης για την προμήθεια των Canadair DHC-515 για λογαριασμό των οποίων ενήργησε η Ευρωπαϊκή Ένωση; Θα υπάρχουν κατασκευαστικά ανταλλάγματα; Αν όχι, για ποιον λόγο;

Θα έχει η ΕΑΒ ρόλο στην συντήρηση των αεροσκαφών;

Πως θα εξασφαλίζονται τα ανταλλακτικά τους;

Πως θα εκπαιδευτούν τα πληρώματα, οι τεχνικοί και πως θα προμηθευτούμε τον επίγειο εξοπλισμό, τις συσκευές και τα εργαλεία για το λεγόμενο ground support – τη μηχανολογική υποστήριξη των αεροσκαφών;

Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και υποστήριξη πενταετούς διάρκειας (το γνωστό και ως follow up support);

Πότε θα μας παραδοθούν τα εγχειρίδια και η τεχνική βιβλιογραφία των αεροσκαφών και ποιο είναι το κόστος για την παραλαβή των επικαιροποιημένων και αναθεωρημένων εγχειριδίων τους και των τελών συνδρομής;

Τα στοιχεία αυτά δεν αποτελούν λεπτομέρειες του σχεδίου σύμβασης. Είναι το ζουμί της, είναι οι θεμελιώδεις και κρίσιμες πληροφορίες για να κρίνουμε τι αγοράζουμε, τι ψηφίζουμε και εάν μπαίνουμε σε μία λεόντειο σύμβαση ή όχι.

Στην πολιτική προστασία οι καλές προθέσεις δεν αρκούν. Ούτε τα ωραία και πολλά λόγια, που κρύβουν τις αδυναμίες ενός συστήματος το οποίο δεν μεταρρυθμίσατε στην πραγματικότητα ποτέ σε βάθος.


Στην παρούσα περίπτωση το πραγματικό περιεχόμενο του σχεδίου σύμβασης βρίσκεται σε όσα στοιχεία δεν μας δίνετε. Άρα μας καλείτε να ψηφίσουμε ένα κενό γράμμα και περιμένετε από εμάς συναίνεση άνευ όρων.

Παρόλα αυτά το ΠΑΣΟΚ, σταθμίζοντας το πατριωτικό και εθνικό του καθήκον, θα παράσχει την συναίνεσή του στην προμήθεια των 7 αεροσκαφών, αναγνωρίζοντας τις τεράστιες ανάγκες της χώρας στη μάχη της αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών.

Ψηφίζουμε ναι γιατί αναγνωρίζουμε ότι όπως λέτε έτσι θα ξεκινήσει η γραμμή παραγωγής των συγκεκριμένων αξιόμαχων πυροσβεστικών αεροσκαφών που τόσα χρόνια ήταν κλειστή.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα λεγόμενά σας στις Επιτροπές δεν υπήρχε εναλλακτική λύση.

Για ό,τι όμως προκύψει αναφορικά με την εκτέλεση της συγκεκριμένης σύμβασης, η κυβέρνηση σας φέρει την ακέραιη και απόλυτη ευθύνη.

Σύγχρονος πατριωτισμός δεν είναι μόνο η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης για τη χώρα.

Σύγχρονος πατριωτισμός είναι και η διαφάνεια, η λογοδοσία και οι καθαρές κουβέντες στην κοινωνία και στη Βουλή κάτι που η κυβέρνησή σας ξεχνάει συστηματικά.