Page Nav

HIDE

Breaking News:

FALSE
HIDE_BLOG
latest

Οδεύει προς κατάργηση η Επιθεώρηση Εργασίας - Με Call Center η "συνεννόηση"σε αριθμό που δεν απαντά

  Είναι εντυπωσιακή η εφευρετικότητα αυτής της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την κατάργηση δικαιωμάτων των εργαζομένων. Τελευταίο επεισόδιο στον ...

 


Είναι εντυπωσιακή η εφευρετικότητα αυτής της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την κατάργηση δικαιωμάτων των εργαζομένων. Τελευταίο επεισόδιο στον «πόλεμο» η κατάργηση του τηλεφωνικού αριθμού επικοινωνίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας με τους πολίτες.

Οποιος πλέον καλεί τον αριθμό 15512 ακούει ένα μήνυμα που τον παραπέμπει στο .. 1555. Το 15512 ήταν ο αριθμός στον οποίο εργαζόμενοι έκαναν καταγγελίες ή ζητούσαν πληροφορίες και τους απαντούσαν υπάλληλοι που ήξεραν να χειρίζονται τέτοιες υποθέσεις, πολλές φορές δύσκολες και ευαίσθητες. Τους καθοδηγούσαν όταν χρειαζόταν σε επόμενα βήματα.

Ο νέος αριθμός είναι στα χέρια μιας ιδιωτικής εταιρείας και έτσι αφαιρείται ουσιαστικά ένα βασικό εργαλείο αντιμετώπισης προβλημάτων στο χώρο εργασίας.

Αν σήμερα κάποιος καλέσει τον νέο τηλεφωνικό αριθμό, το 1555, που χειρίζεται συνολικά τα θέματα του υπουργείου Εργασίας, θα ακούσει αυτοματοποιημένο μήνυμα για να επιλέξει μεταξύ των θεμάτων:

1. ΕΦΚΑ και κοινωνική ασφάλιση

2. ΟΑΕΔ και απασχόληση

3. ΟΠΕΚΑ και κοινωνική αλληλεγγύη

4. Εργασιακές σχέσεις, αγορά εργασίας και Covid (!)

5. Δημογραφική πολιτική και ισότητα των φύλων

6. Επιθεώρηση Εργασίας

7. Βία κατά των γυναικών

Οι κλήσεις καταγράφονται. Οχι όλες, λέει το αυτόματο μήνυμα, αλλά κάποιες καταγράφονται. Πολύ ωραία υποδοχή για κάποιον που θέλει να δώσει μια ανώνυμη καταγγελία.

Αν ο εργαζόμενος επιλέξει το 6 θα βρεθεί να συνομιλεί με έναν υπάλληλο που δεν έχει ιδέα για την εργατική νομοθεσία και τις διαδικασίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Μόνη δουλειά του είναι να ακούσει την καταγγελία ή την ερώτηση και να την παραπέμψει μέσω μιας πλατφόρμας. Θα την ακούσει, θα την γράψει και θα την στείλει. Δεν θα κάνει ερωτήσεις ίσως κρίσιμες για την υπόθεση.

Δεν θα την παραπέμψει καν απευθείας σε τοπικό παράρτημα του ΣΕΠΕ σε κάποια άλλη πόλη. Θα τη στείλει στα κεντρικά.

Πόσο καιρό θα πάρει μέχρι να φτάσει στα χέρια κάποιου επιθεωρητή εργασίας που θα ασχοληθεί πραγματικά μαζί της για έλεγχο, ο υπάλληλος δεν γνωρίζει. Με άλλα λόγια, αν είναι κάτι επείγον για τον εργαζόμενο, δεν έχει καν απάντηση. Μέρες, βδομάδες, μήνες; Θα εξαρτηθεί από την αλυσίδα παραπομπών.

Οχι λιγότερο σοβαρό, είναι ότι μεταξύ μιας καταγγελίας και της πραγματικής επέμβασης του επιθεωρητή εργασίας μπαίνει πλέον ένας άγνωστος αριθμός ενδιάμεσων, οι οποίοι δεν έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις και περιορισμούς που ορίζουν οι νόμοι για τους δημόσιους υπαλλήλους.

Η υποβάθμιση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας γίνεται σταδιακά από την κυβέρνηση Μητσοτάκη εδώ και δύο χρόνια. Καταγγελίες έχουν γίνει στη Βουλή από κόμματα της αντιπολίτευσης, ιδιαίτερα κατά τις σκληρές κοινοβουλευτικές αντιπαραθέσεις για τους (αντι)εργατικούς νόμους.

Από την 1η Ιανουαρίου 2022, το ΣΕΠΕ καταργείται με τη σημερινή του μορφή και συστήνεται μια νέα Ανεξάρτητη Αρχή, στα πρότυπα της ΑΑΔΕ. Επομένως, τίθεται επιπλέον το ερώτημα γιατί το 15512 συγχωνεύθηκε με το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου Εργασίας, λίγους μήνες πριν από την απόσχισή του.

Νέο «Σκόιλ Ελικικου» της… αριστείας

Εν τω μεταξύ η ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ δεν «γνωρίζει» το τηλέφωνο 1555. Στην πρώτη σελίδα δεν έχει καν τηλέφωνο για καταγγελίες παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας.

Το σάιτ του 1555 (https://1555.gov.gr/) έχει περισσότερο… σασπένς. Στην κατηγορία ΣΕΠΕ δεν έχει καθόλου πληροφόρηση! Κάνει κάποιος κλικ στις «Καταγγελίες» και βρίσκεται σε μια λευκή σελίδα όπως φαίνεται και στη φωτογραφία:


Πηγή: newscenter.gr